MENÜ

Ez az én honlapom!
Nézd meg!
Autók, motorok és minden ami jó!

Enzo Ferrari egy tizenkét hengeres középmotoros sportautó, melyet 2002-ben mutattak be. Nevét a gyár alapítójától, Enzo Ferrariról kapta. Építése során Formula-1-es technológiát is használtak, például a sebességváltó vagy a fékek esetében. Az F-1-es tapasztalatok felfedezhetőek az autó orrának kialakításában is, mely rendkívül szögletes. Az autó karosszériája is különleges, ugyanis szénszálas műanyagból készült. Az Enzóból mindössze 400 darabot gyártottak, és ezekből is csak a Ferrari által kiválasztott törzsvevők vásárolhattak.A Ferrari FXX az utcai Enzo Ferrarin alapul, azonban ez egy versenyváltozat, utcai autózásra nem alkalmas. Ebből a változatból csak 30 példány készült. A fejlesztést 2005-ben kezdték meg, és 2007-ben fejezték be. A Ferrari az FXX-nek különleges szerepet szánt, egy igazi mozgó laboratóriumként kellett a tesztpályán száguldania. Mivel ez egy versenyautó, sok eltérés van közte és az alap Enzo között. A motorháztető alatt egy 6262 köbcentis V12-es benzinmotor található. Teljesítménye 800 lóerő, ami messze meghaladja az utcai verzió képességét. A váltó is Formula-1-es szintet képvisel. Az FXX-ben telemetria is van, amely kommunikál a box-szal. A fékeket a Brembo az abroncsokat a Bridgestone fejlesztette ki az FXX számára. További különlegesség, hogy a visszapillantó tükröket kamerákra cserélték. Ebből a változatból 29 darabot értékesítettek, de csak a gyár által meghívottak vásárolhattak FXX-et. A szerencsés tulajdonosok szinte tesztpilótává váltak, használhatják a maranellói versenypályát és akár a Ferrari garázsában is tárolhatják a kocsikat. Emellett a gyár szerelői karban is tartják a versenygépeket.

 

Szavazás

Szereted a Ferrari-t?
elfogadnám
men
igen
Asztali nézet